Friday, December 4, 2009

"Dreamer"

Dreamer: Inspired by a True Story (2005)

Ma ei oskagi mitte midagi muud oelda selle filmi kohta, kui et mulle v2ga-v2ga meeldis ja tabas igas m6ttes otse sydamesse.

Filmid, mil kasv6i natukene true story taga, neil mingil moel teistsugune m6ju v6i ma ka ei tea ... panevad kuidagi uskuma ja lootma - isegi, kui stsenaariumil selline nats muinasjutulik maik juures:)

nii, nagu see film inspireeritud t6sielust, olen mina nyyd omakorda j2llegi inspireeritud sellest filmist - v6ta siis kinni, kus reaalsus algab v6i l6ppeb :D

Mis siis veel? Ei, ma pole veel filmifantaatikuks hakanud, vaatan max yhe p2evas ja seda 6htul enne magamaminekut, sest oma telekas sorimisest olen ma praegu loobunud. Kuulan ainult m6nda muusikanalit vahest ja eile vaatasin natuke aega naiste kossu - siin on see nagu p2ris koss, mitte nagu naiste oma :D aga see on ka k6ik, nii et jah... minu meelest on lihtsam endale raamatukogust meelep2rane film leida, kui 2000 kanali hulgast mingi sobiv kanal otsida, kust m6ni hea film tuleb !? hmm, nii palju siis sellest.

Ses osas on ikka v2ga veider olla, et siiani on sisuliselt iga p2ev t2iesti uus olnud - tunnen end t6esti kui titt, kes 6pib k6ndima vms. Kohati on see l6bus, kuigi pigem selline h2mmingut tekitav. Et kuidagi, mis m6ttes? Uut infot ja teadmisi ja inimesi ja ma ei tea mida veel, tuleb kohati kiiremini juurde, kui ma vastu suudan v6tta.

ma ei teagi - tunnen end kui vaatleja. Ma vaatlen neid inimesi, kellega ma kokku puutun ja nende elusid, aga eelk6ige tunnen end kui iseenda elu vaatlejat (mitte kui selles elus elavat inimest). Mind justkui nagu ei oleks kunagi SIIN :D
K6lab lollakalt, aga see on vist k6ige 6igem viis seda olukorda kirjeldada. Ma fikseerin asju ja syndmusi, mis minuga juhtuvad, aga ma ei tunne, et need minuga juhtuvad ?!

See on ka p6hjus, miks ma oska ega tahagi mingeid asju kronoloogises j2rjekorras loetlema hakata, siis tunduks kogu see asi t2iega tobe. Lihtsalt, esiteks on neid palju ning teiseks tunduvad need mulle kuidagi nii ebaolulised, kuigi peaks vist olulised olema, sest see SIIN ja PRAEGU ongi ju minu elu !?

aga aitab filosofeerimisest. T6en2oliselt olen nagu iga teine inimene, kes vahest yle m6tleb ja siis tunneb, et oi-oi, kas asjad on ikka nii nagu peaks (aga kuidas peaks?:), kuigi hetke p2rast on k6ik k6ige suurep2rasemas korras, nii et ...

Aga jah, kui korra uute asjade juurde tulla, siis s6itmine on k6ige hullem. Ma t6esti tunnen, nagu ma 6piksin esimest korda elus s6itma. Jah, ok, k6ik on uus ja ehk on see normaalne, aga t6esti, tunnen end peaaegu sama ebakindlalt, kui esimest korda Tallinnas s6ites, kus ma auto otseses m6ttes lihtsalt keset teed seisma j2tsin, autost v2lja marssisin ja Joonasel edasi k2skisin s6ita.
Noh, ok, nii hull ei ole, aga ikkagi - ymbrus on v66ras, auto on minu jaoks t2iesti uus ja lapsed, keda ma s6idutan, pole ka omad, nii et ... 6nneks on mul alles esimene n2dal ja ju on vaja iseendaga lihtsalt pisut kannatlikum olla - ma ei saagi k6ike loomulikust intelligentsist teada ega osata. Kas t6esti t2na sai alles esimene n2dal selja taha - ajal on ka ikka naljakas m66de, ses osas, et kui erinev v6ib olla n2dal ja n2dal. Hmm, never mind :D

*** lihtsalt yks vahepala ***
Panen siis mina linna minekuks heledad pyksid jalga, sest mul oli mitu tundi vaba aega ... aga teisel hetkel on yle tee naabrid mind pooleteiseks tunniks palunud (palganud:) appi nende 4a tytart hoidma - v6i noh, mis hoidma.
4 aastast pole vaja hoida, temaga tuleb lihtsalt tegeleda v6i kui veelgi t2psem olla, siis tuleb talle lihtsalt mingi m6te anda, natsa julgustada ja siis temaga koos olla ja vaadata, kuidas ta ise enda l6bustamisega suurep2raselt hakkama saab. So simple is that ! ...seda muidugi juhul, kui teda vaid 1-2 tundi vaja hoida :)
aga miks heledad pyksid asjasse puutusid? M6tlesin, et mis seal ikka, see natsa aega, l2hen nii nagu olen.

Aga ilm oli super, nagu t6siselt super, et soe p2ike ja helesinine taevas, meie celciuse kraade arvestades oli v2hemalt 14 -15 kraadi sooja. Ma pole ikka endale nende temp arvestust endale p2ris t2pselt selgeks teinud, et neil on mingi 45 ja 50 ja suvel 70-80. Anyway, homme lubab vihma ja natsa lund, nii et we will see how it will be?
Aga ikkagi need heledad pyksid, uskumatu, kui kergesti ma teemast k6rvale kaldun:) toas olemise asemel l2ksime temaga 6ue, sest siin on enamikel lastel nendi enda eramajade hoovis m2nguv2ljakud jne - seal ta siis ronis ja m6ni hetk hiljem kritseldasime suurte kriitidega asfaldi peale. Siin on h2sti popp inimeste kehakontuuride maha joonistamine, kehv n2ide, aga nagu krimifilmis, kus need laipade kujud on. Ma ei tea, v6ib-olla teevad ka Eesti 4 aastased samasid asju, pole nende nii v2ikeste laste asjadega kokku puutunud eriti.

Aga igal juhul, enne, kui ma arugi sain, olin selili keset asfaldit, n2hes vaid sinist taevast ja tundes, kuidas suur sinine kriit mooda mu jaki ja heledate pykste servi minu kuju maha joonistab. Hmmm, how "fun" is that? j6udsin korraks m6elda, et appi, ma ei saa ju pikali heita, mul on nii korralikud riided seljas, aga siis l6in k2ega, et who cares, need siiski vaid riided ja minu yllatuseks olid need pysti t6ustes peaaegu puhtad ?! asfalt ei olnud mind yldse mustaks teinud ja kriit tuli ka kergesti maha.

PS! kes 2kki vahest m6tleb, et kas juhiload ja ID kaart on veekindlad v6i mitte, siis teadke, et on kyll !!! Ma just t2na pesin m6lemad pesumasinas kenasti puhtaks ja kuivatist tulid nad ka tervelt l2bi, nii et voilaaaa, elagu veekindlad dokumendid (see on pikk lugu, kuidas nad sinna yldse said, nii et let it be:)

"Iga vesi j6uab ykskord j6kke, ta selleks yletab k6ik t6kked, kuid varsti ojja tahab tagasi, ta oma koju tahab tagasi ...."

kostab mu arvuti k6laritest. Jap, 6htud on aeg, kus soovin asjad eestikeelsed ja -meelsed hoida.


http://www.impawards.com/2005/posters/dreamer.jpg
http://www.thebollard.com/bollard/wp-content/uploads/2009/01/observer_inside_illo.jpg
http://www.bioneer.ee/static/files/081/t2_vesi_vuliseb_-_hasso_hirvesoo.jpg

1 comment:

Anonymous said...

oppinud